FORUM

Ruangan Forum

Assalamualaikum,kepada rakan-rakan mahupun sesiapa saja dipersilakan menghulurkan pandangan dan buah fikiran mengenai tajuk-tajuk forum yang akan dimuatkan nanti. Bukan apa, cuma daripada berbual kosong lebih baik berbual mengenai ilmiah, ada juga untungnya.

 

Tajuk Forum Minggu 1 (Julai)

Kesan dialek dalam masyarakat pelbagai latar belakang boleh menyumbang kepada kecelaruan Bahasa Melayu itu sendiri.Setuju atau tidak setuju?

Sila beri pandangan anda, terima kasih.

Tajuk Forum Minggu 4 (Julai)

Cara belajar yang baik dan konsisten boleh membantu seseorang pelajar mencapai kejayaan yang cemerlang dalam pelajarannya.

Sila beri pandangan anda, terima kasih.

Tajuk Forum Minggu 2 (Ogos)

Mengapa pelajar-pelajar Melayu kurang cemerlang dalam peperiksaan Kertas Bahasa Melayu berbanding pelajar-pelajar bukan  Melayu?

Berikan pandangan dan buah fikiran anda.

Tajuk Forum Minggu Ke- 2  Julai 2013

Media merupakan medium utama dalam memperkasakan Bahasa Melayu di Malaysia. Jadi, sejauh manakah peranan media di Malaysia bagi memertabatkan Bahasa Kebangsaan ini?

Topic: FORUM

Date
By
Subject

cara belajar yang baik

Penggunaan jadual kendiri dapat membantu para pelajar untuk mencapai kecemerlangan.Ia dapat mendisplinkan para pelajar untuk menggunakan masa dengan betul dan tidak membuang masa.Selain itu tumpuan ketika guru mengajar juga diperlukan untuk memahami sesuatu subjek.

Date
By
Subject

cara belajar

saya amat bersetuju dgn pendapat cikgu kerana cara belajar yg betul dan baik dapat membantu seseorang mencapai kejayaan mereka.pelajar juga harus menyusun jadual waktu mereka dgn betul untuk memastikan waktu tidak terluang.usaha juga haruslah berterusan untuk memastikan pelajar sentiasa bersedia pada hari peperiksaan ataupun pembelajaran.

Date
By
Subject

Cara Belajar Yang Berkesan

Setiap pelajar seharusnya mengamalkan cara belajar yang betul dan konsisten dengan mengambil kira jumlah jam yang mencukupi dalam sehari. Oleh itu, mereka perlu menjadualkan mata pelajaran mengikut keutamaan masing-masing dan dipadankan dengan jumlah jam yang sesuai. Dengan penjadualan ini mereka dapat memberi tumpuan yang sepenuhnya terhadap subjek-subjek tertentu.Dengan ini mereka tidak mensia-siakan masa yang ada,kerana pengurusan masa amat penting dalam menentukan kejayaan seseorang pelajar itu.Pelajar juga perlu mengadakan perbincangan sesama rakan atau guru terhadap sesuatu yang tidak dapat difahami serta banyak membuat rujukan.Insyaallah.

Date
By
Subject

cara belajar

saya bersetuju dengan pendapat cikgu.jika seseorang itu belajar dengan baik semestinya keputusan peperiksaannya cemerlang.

Date
By
Subject

rfc

rfc bagus,sedap dan delicious

Date
By
Subject

NYA

KENAPE ORG SKA KTA SAYA "nya"..HISH GERAM BETULLAH TDK RETI BERDIALEK KE

Date
By
Subject

dialek

hidayat,itulah kesannya jika bercakap menggunakan bahasa dialek tempatan.

Date
By
Subject

Re: dialek

hidayat,itulah sebabnya jika bercakap menggunakan dialek tempatan.....

Date
By
Subject

man nya

irman nyamuk atau lebih sedap dipanggil nya tun tak guna.

Date
By
Subject

DIALEK

ORANG KEDAH MEMANG BAGUS SEMASA

Items: 11 - 20 of 48

<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Search site

© 2010 All rights reserved.